
Általános Szerződési Feltételek
1. Szálláshely-szolgáltató adatai
Szálláshely neve: Tó kincse Nyírjes vendégház
Szálláshely címe: 2660 Balassagyarmat, Tópart út 14., 5178 hrsz.
Szolgáltató: Komlóssy Laura
Szolgáltató levelezési címe: 1134 Budapest, Kassák Lajos utca 76. 3./25.
Adószámos magánszemély, magánszálláshely szolgáltató.
Adószám: 90313291-1-41
EU adószám: HU90313291
NTAK regisztrációs szám: MA24098593
Telefonszám: +36304871777
Email cím: info@tokincsenyirjes.hu
2. Általános szabályok
2.1. Jelen "Általános Szerződési Feltételek" szabályozzák Komlóssy Laura magánszálláshely szolgáltató (a továbbiakban: "Szolgáltató") szálláshelyének, a Tó kincse Nyírjes vendégház szálláshely igénybevételét. A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) szerint a Szolgáltató elszállásolási szerződést (a továbbiakban: "Szerződést") köt a magánszálláshely szolgáltatást igénybe vevő személyekkel, szerződő felekkel.
3. Általános szerződési feltételek célja
3.1. Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vendég között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül irányadóak.
4. Szerződő felek
4.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a vendég (a továbbiakban: "Vendég") veszi igénybe. A Szolgáltatónak kizárólag 18. életévét betöltött Vendéget áll módjában fogadni. 18 év alatti gyermek(ek) csak felnőtt felügyelete alatt tartózkodhat a szálláshelyen.
4.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (a továbbiakban: "Felek").
4.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: "Közvetítő") adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
5. Szerződési feltételek elfogadása
5.1. A Szerződési Feltételek Vendég által történő elfogadása a vásárlás, illetve szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A Feltételek elfogadásának minősül, ha Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.
6. Szerződési feltételek hatálya
6.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg a Szolgáltató a szolgáltatást biztosítja. Jelen ÁSZF 2024. augusztus 28-től határozatlan ideig hatályos.
7. Szolgáltatás módja, feltételei
7.1. A Vendégház egyben kiadó, összetartozó családok, baráti társaságok részére. Maximális létszám: 4 fő.
7.2. A Szolgáltató nem tartózkodik a Vendégházban. A Vendég a Balassagyarmat, Tópart út 14. alatti 1 hálószobás, 1 fürdőszobás, teljesen felszerelt konyhával, nappalival, kerti bútorokkal, parkolóval rendelkező vendégházat és szolgáltatásait magánszállásként, üdülési, pihenési célból saját felelősségére veszi igénybe. A házban, illetve a kertben található berendezéseket és felszerelést – ideértve a Szolgáltatóval előzetes egyeztett, hozzáértés esetén a kandalló, illetve a szalonnasütő, bográcsozó hely gondos használatát – a Szolgáltató a Vendég rendelkezésére bocsátja ott-tartózkodás alatt.
7.3. A Vendég személyes vagyontárgyaiért, valamint a ház és környezete nem rendeltetésszerű használatából eredő személyi sérülésért, illetve a házban keletkezett károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A Vendéget a Vendég által a házban, annak berendezéseiben, környezetében okozott károkért kártérítési felelősség terheli.
7.4. Probléma esetén a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megadott telefonszámon, illetve e-mail címen elérhető a Vendég ott-tartózkodása alatt. Távozás utáni reklamációt a Szolgáltató azonban nem tud elfogadni.
8. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
8.1. A Vendég szóban, vagy írásban tett ajánlatkérésére a Szolgáltató az ajánlatkérés kézhezvételétől számított 36 órán belül ajánlatot küld a Vendég részére. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik konkrét foglalás, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
8.2. A Szerződés a Vendég által leadott foglalás a Szolgáltató írásbeli visszaigazolásával jön létre, és ezen írásbeli visszaigazolásra tekintettel, a foglalás írásban létrejött szerződésnek minősül. A szóban leadott foglalás, illetve foglalás módosítás csak abban az esetben keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, a foglalás vagy a foglalás módosítás Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem keletkeztet szerződéses kötelmet.
8.3. A foglalás időpontját az érkezés előtti 15. napig történő módosítási szándék esetén 6 hónapon belüli időpontra áttehető, 15 napon belül felmerülő időpont módosítási igény esetén viszont nincs lehetőség az időpont módosítására.
8.4. A létszám módosítására a szabad kapacitás függvényében van lehetőség, legkésőbb az érkezés előtti 5. napig.
8.5. A Vendég szálláshelyet minimum 2 éjszakás időszakra foglalhat. A szálláshely 1 éjszakára kiemelt áron foglalható kizárólag hétköznapokon. A kiemelt időszakok pedig csak egyben foglalhatóak.
8.6. A szálláshely-szolgáltatás igénybevételét magába foglaló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
8.6.1. Abban az esetben, ha a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőző 15 napon belül dönt úgy, hogy a szolgáltatást nem kívánja igénybe venni, akkor köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, a Szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A Vendég által a határozott időtartam lejárta előtt elhagyott vendégházat a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
8.6.2. A Vendég a szolgáltatás meghosszabbítására csak akkor jogosult, ha ehhez a Szolgáltató írásban hozzájárul. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
8.7. A Szerződés módosításához, illetve kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
8.8. Talált tárgyakat a Szolgáltató 48 óráig köteles megőrizni, ezt követően megsemmisíti azokat.
9. Lemondási feltételek
9.1. Amennyiben a szálláshely ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a szálláshely-szolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezést megelőző 30. napig van lehetőség.
9.2. Az érkezés előtti 15. napig a lemondási díj a foglalási összeg 50%-a, érkezés előtti 15 napon belül a foglalási összeg 100%-a.
9.3. A foglalás lemondását minden esetben csak írásban, a info@tokincsenyirjes.hu email címre megküldött levélben tudjuk elfogadni. A lemondott foglalásra befizetett foglalási díj felhasználható egy másik foglalásnál vagy 5°000 Ft adminisztrációs költség levonását követően a Szolgáltató visszautalja a Vendég által megjelölt bankszámlaszámra, amennyiben a visszamondás az érkezési idő előtt több mint 30 nappal történik.
9.4. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a speciális kondíciókhoz kötött szolgáltatásai – így például akciós ajánlatai – foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapítson meg.
10. A Szolgáltató által alkalmazott árak
10.1. A szálláshely érvényben lévő árai a honlapon megjelenített, a kiválasztott időszakra vonatkozó árak.
10.2. A Szolgáltató az árakat a foglalás visszaigazolásáig előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni, természetesen azzal, hogy ez nem vonatkozik azon árakra, amelyeket a szerződő fél kérésére adott árajánlatában már megajánlott.
10.3. A helyi idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő Vendég/éj alapon.
10.4. A Szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni.
10.5. A Szolgáltató vállalja, hogy az aktuális árait, az aktuális akcióit, kedvezményeit, és egyéb ajánlatait az általa működtetett weboldalon keresztül közzéteszi.
11. Fizetés módja, garancia
11.1. A Szolgáltató a megrendelt szálláshely-szolgáltatás összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazoláson.
11.2. A Vendég a tartózkodás időtartamára számított összeget több módon egyenlítheti ki. A foglalás véglegesítéséhez a Vendég a szállás teljes összegének 100%-át a foglalást követő 1 munkanapon belül banki átutalással fizeti meg a Szolgáltató részére.
11.3. A Szolgáltató a szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt előtti napon tart igényt.
11.4. A szerződő fél a számláját magyar forintban (HUF) egyenlítheti ki.
12. A szálláshely-szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
12.1. A Vendég a megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt vendégházat az érkezés napján 15:00 órától 20:00 óráig foglalhatja el – check in – és azt az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig – check out – köteles elhagyni.
12.2. A Vendég a szálláshelyre érkezéskor vagy érkezés előtt a hatályos jogszabályoknak megfelelően személyazonosságát köteles a szállás elfoglalása előtt igazolni. A Szolgáltató a szálláshelyen kulcsszéfet biztosít, melynek kódját az érkezés előtti nap küldi el a Vendég által foglaláskor megadott email címre, amennyiben a Vendég előzetesen szolgáltatta személyi igazolványát a Szolgáltatónak. Ha a Vendég által a személyes okmány (személyi igazolvány) nem kerül elküldésre a Szolgáltatónak, sajnálatos módon a Szolgáltató a kulcsszéf kódjának átadását megtagadja és a foglalást köteles törölni.
12.3. Abban az esetben, ha a Vendég a vendégházat az érkezési napon a 11.1. pontban meghatározott check in időpont előtt kívánja elfoglalni, illetve a check out időpont után kívánja elhagyni, azt felár ellenében a szabad kapacitás és a Szolgáltató visszaigazolása függvényében megteheti.
12.4. A Szolgáltató jogosult a szálláshely-szolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:
12.4.1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott vendégházat, a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat, illetve az azok biztosítására szolgáló helyiségeket,
12.4.2. a Vendég a vendégház házrendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba,
12.4.3. a Vendég nem tartja be a vendégház házirendjét, pl.: nem a kijelölt helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba,
12.4.4. a Vendég kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít a házban és a környezetében; inkontinens, valamint önmagát ellátni nem képes Vendég szintén nem veheti igénybe a vendégház szolgáltatásait,
12.4.5. a Vendég fertőző betegségben szenved,
12.4.6. a szerződő fél vagy a Vendég a Szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási kötelezettségét a Szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
12.5. Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés "vis maior" miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
12.6. A Vendég a vendégház összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
13. Háziállatok és pótágyazás
13.1. A szálláshelyre higiéniai okokból és az allergiások egyre növekvő számára tekintettel háziállatok NEM hozhatók. Az engedély nélkül behozott háziállatok által okozott sérülésekért, károkért a Vendéget kártérítési kötelezettség terheli a Szolgáltató felé.
13.2. A szálláshelyet egyszerre maximum 4 fő veheti igénybe a foglalási időszakra vonatkozóan. A szálláshelyen a hálószobában elszállásolt 2 fő mellett további 2 fő pótágyazására van lehetőség.
14. A Vendég jogai
14.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a lefoglalt vendégházat, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, amelyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
14.2. A Vendég, hozzáértés esetén, jogosult a Szolgáltató vendégházban található kandalló (a Szolgáltatóval történt előzetes egyeztetést követően), szalonnasütő és bográcsozó rendeltetésszerű, gondos használatára.
14.3. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a helyszínen szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt a panasz beérkezését követő 72 órán belül kivizsgálja és arra a Vendégnek érdemi választ ad.
14.4. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
15. A Vendég kötelezettségei
15.1. A Vendég köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
15.2. Amennyiben kulcsát elveszti, úgy vendégház zárcsere költsége a Vendéget terheli 20°000 Ft értékben.
15.3. Vendégházban minden Vendég, vagy annak kísérője saját felelősségére tartózkodhat, betartva a vagyonvédelemre, tűzrendészetre és a vendégház rendjére vonatkozó biztonsági és általános előírásokat.
15.4. A Vendég köteles a vendégház elhagyásakor a bejárati ajtót, ablakokat bezárni, a kerti tárolókat lezárni, továbbá a napellenzőt visszatekerni, ezt követően a kulcsot a kulcsszéfbe zárni. Ellenkező esetben a szálláshelyet ért esetleges anyagi károkért a Vendég felel.
16. A Vendég kártérítési felelőssége
16.1. A Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a Vendég, vagy kísérője okoz, és a Szolgáltató, vagy harmadik személy szenved el.
17. A Szolgáltató jogai
17.1. Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendég azon vagyontárgyaira, melyeket a vendégházba magával vitt.
17.2. A Szolgáltatónak jogában áll a 11.4. pontjai alatt foglaltak esetén a szálláshely szolgáltatás visszautasítása, megszüntetése.
18. A Szolgáltató kötelezettsége
18.1. A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
18.2. A Szolgáltató köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, ezeket írásban is rögzíteni.
18.3. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a vendég által saját maga okozott károkra, illetve a vendégek körén kívül álló elháríthatatlanul bekövetkezett károkra.
18.4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a szálláshelyen hagyott személyes tárgyakért, értéktárgyakért, készpénzért.
19. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményen belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
19.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan okok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
19.1.2. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a vendégházon belül kijelöljön olyan helye(ke)t, ahová a Vendég nem léphet be. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a Vendéget, vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a Vendég nem léphet be.
19.1.3. A Szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a Vendég a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a Szolgáltatónál.
20. Személyes adatok védelme
20.1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése
során köteles a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése
tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint
a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 rendelet
(GDPR), és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok
rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a szerződő fél a Szolgáltató tudomására
hozta – a szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.
20.2. Az épületbe történő belépéskor az üzemeltető az adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően, az üzemeltetés körében szükséges igazolás és bizonyítás, ill. biztonsági célra adatrögzítést végez.
20.2.1. A szálláshely területén videofelvétel rögzítésére alkalmas kamera üzemel, amely felvételein esetlegesen a Vendégek és partnereik is megjelenhetnek. Az üzemeltető a felvételeket kizárólag a vendégház működési körében használja fel, a Szerződés megszűnését követően azokat 3 nap múlva megsemmisíti. A felvételeket az üzemeltető kizárólag a jogszabályokban meghatározott hatósági megkeresésre adja ki, hivatalos felhasználás céljára.
21. Vis major
21.1. Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett a sem a Szolgáltató, sem a Vendég, vagy a szerződő fél nem bír ellenőrzéssel – vis major – bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
22. A Felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
22.1. A szerződő felek közötti jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
22.2. A szerződő fél az Általános Szerződési Feltételeket a szálláshelyre való bejelentkezéssel egyidejűleg megismerte, tudomásul vette, annak kötelezettségeit magára nézve elismeri.